יום שני, 9 ביולי 2012

מסעדת The Pancake Bakery - ביקורת


יש כאלה המחשיבים את The Pancake Bakery כמלכודת תיירים בגלל קרבת המסעדה לבית אנה פרנק. אני לא חושב ככה.

מדריך הטיולים שלנו הציע את המקום הזה כמקום מוצלח לאכול בו פנקייק הולנדי. חוויית הפנקייק הלא מוצלחת שלנו ב-Pancake Corner הנמיכה את הציפיות שלי מהמקום הזה, אבל עדיין חשבתי שכנראה זה יהיה מוצלח יותר (ובלי עכבר). ב-Pancake Corner התפלאתי מה"מופלטה" שהגיעה על תקן "פנקייק הולנדי" כאשר אני ציפיתי למספר יחידות מיני פנקייק תפוחות מעט, עם אבקת סוכר. חשבתי שאולי כאן אקבל משהו יותר קרוב לציפיות שלי אבל לאחר שהסתכלתי בתפריט ודיברתי עם המלצרית, הבנתי שמה שההולנדים קוראים לו פנקייק הולנדי דומה יותר למופלטה או לקרפ. מה שבישראל ידוע כפנקייק הולנדי, ידוע בהולנד כ-Poffertjes (פּוֹפֵרְטְיֶס).

את הפנקייק ההולנדי ניתן לקבל עם מגוון תוספות, מלוחות או מתוקות. מכיוון שכבר ניסינו פנקייק הולנדי מתוק, החלטנו לחלוק פנקייק הולנדי מלוח בתוספת גבינה. לא היה כתוב בתפריט באיזו גבינה מדובר אז שאלתי את המלצרית. היא אמרה שאני יכול לבחור איזו גבינה שאני רוצה, למשל מוצרלה או גאודה (היא אמרה "גאודה" או "גוּדה" ולא "חאודה", כנראה כדי שאבין). שאלתי אותה על איזו מהן היא ממליצה ואז תפסתי את עצמי והבנתי שאני שואל הולנדית אם היא ממליצה על הגבינה ההולנדית או על הגבינה האיטלקית. בחרנו באופציה ההולנדית, כי היינו בהולנד. הזמנו גם Poffertjes רגילים עם אבקת סוכר כדי שנוכל לנסות גם את מה שציפינו לו מלכתחילה.
פנקייק הולנדי בתוספת גבינת חאודה
Poffertjes
גם כאן, כמו ב-Pancake Corner, היה סירופ מסלק סוכר. יכול להיות שהיו עוד כמה, אני כבר לא זוכר, אבל ממילא סירופ מייפל טעים יותר.

הפנקייק ההולנדי כאן היה מוצלח יותר ופחות שמן מזה של Pancake Corner אבל עדיין לא משהו לעשות ממנו סיפור גדול. למעשה, אני לא חושב שהיה הבדל גדול בטעם אם היו מביאים לנו חאודה צלויה בלבד. הפנקייק ככל הנראה לא עשה הבדל גדול, ולכן הוא מתאים גם לתוספות מלוחות וגם לתוספות מתוקות.

למען האמת, לא אכלתי Poffertjes בישראל יותר מדי פעמים. טעמתי כאלה אולי רק פעמיים. לכן זה קצת מוזר שהייתי "להוט" לטעום אותם בשפת המקור. הם היו נחמדים, בכל אופן. פנקייק אמריקאי טעים יותר.

אני לא זוכר כמה שילמנו ולא שמרתי את החשבון, אבל המחירים מופיעים באתר המסעדה ולכן תוכלו להסתכל שם ולהחליט אם אתם מוכנים לשלם מחיר כזה על מופלטה. השירות בכל אופן, היה אדיב ביותר, גם כשאחת המלצריות שפכה בטעות קפה על מישהו ולשניהם היה מאוד לא נעים.


The Pancake Bakery, Prinsengracht 191, Amsterdam
אתר המסעדה

תגובה 1: