יום ראשון, 15 ביולי 2012

טיסת חזרה הביתה ב-KLM - ביקורת


הסיבה העיקרית בגללה אני כותב את הביקורת הזו היא כי רציתי לציין לטובה את האוכל, אז זה לא יהיה נורא ארוך.

כבר כתבתי על ארוחת הבוקר הטובה שקיבלנו בטיסת KLM לאמסטרדם ועל איך שהציעו לנו אוכל ושתיה כל הטיסה. גם כאן הסיפור לא היה שונה בהרבה וחולקו כל מיני נשנושים במהלך הטיסה, בלי קשר לשעת הארוחה. האוכל לא היה מישראל הפעם אלא מהולנד.

לידי ישבה ורד מצד שמאל וישראלי בן כ-55 לא מוכר (לי) ישב מימיני. נקרא לו אבנר. הוא הוציא כיסוי עיניים ועוד כל מיני דברים שרמזו שזו לא הפעם הראשונה וגם לא הפעם השניה שהוא טס. אני הוצאתי "ידיעות אחרונות" של יום רביעי שלקחתי בעליה למטוס בטיסת ההלוך, חדשות ישנות אבל היו שם עוד דברים לקרוא עליהם מלבד "מר עגבניה". הוא שאל מאיפה השגתי את זה, כי בכניסה למטוס היו רק עיתונים הולנדיים. אמרתי שזה ישן ונתתי לו את עמודי החדשות ואת "24 שעות" כשביקש חלק מן העיתון. דיברנו קצת והוא אמר שהוא בטיסת המשך מקולומביה (מדלג בין מדינות בהן יש סמים חוקיים?) כך שהוא כבר שעות רבות במטוסים ובשדות תעופה.

מאוחר יותר הגיעה דיילת ושאלה את אבנר משהו דומה ל-"‎‎Did you order the special meal?‏"‏, הוא ענה שכן וקיבל את הארוחה. אני לא יודע אם הוא ביקש ארוחה כשרה או צמחונית או זבל, אבל לא הצלחנו לזהות את מה שהוא קיבל. אולי הוא הזמין את זה כי חשב שזה בטוח יותר מאשר אוכל הולנדי לא ידוע. חבל בשבילו ואני לא אתפלא אם הוא קינא כשאנחנו קיבלנו את האוכל שלנו.

היתה אפשרות לבחור ארוחה עם דג, אבל הארוחה שבחרנו כללה פסטה עם רוטב עגבניות ומעט גבינה למעלה. כמובן שהפסטה לא היתה עשויה במידת אל-דנטה, אבל עדיין היא היתה טעימה מאוד באופן מפתיע. בנוסף, קיבלנו לחמניה, סלט, קרקרים, גבינה הולנדית ואיזשהו ממרח בסגנון ה-Lurpak Spreadable שקיבלנו בטיסה לאמסטרדם. גם קיבלנו פרופיטרולים במילוי קרם שהיו בתוך קרם ושוקולד. בדר"כ הייתי חושב שזה בוודאי מתוק להחריד ושמעבר למתיקות מוגזמת אין בזה כלום (מלבד תועפות של קלוריות), אבל זה היה טעים ביותר. ממש התפלאתי שכשנשאלתי מה ארצה לשתות, היתה לי אפשרות לבחור ביין לבן. כמובן שבחרתי ביין לבן (שרדונה/סוביניון בלאן). אולי זה מקובל בטיסות של חברות תעופה כאלה, אני לא יודע. בדר"כ לא טסנו בחברה גדולה כ-KLM.

התמונות לקוחות מ-AirlineMeals.net

אז אם בא לכם לאכול משהו באוויר, KLM מציעים ארוחה טעימה עם יין טוב, אם כי כמסעדה מעופפת זה קצת יקר. אה, והם גם הביאו אותנו הביתה בשלום.

2 תגובות:

  1. אור, אני מתפלאה ששכחת לציין:
    1. הייתה אפשרות לבחור דג.
    2. הקינוח - פרופטיטרולים בתוך קרם ושוקולד, והוא היה מוגש גם בנדיבות.

    עדיין נשארו לך הקרקרים מהטיסה, וגם הנשנוש הזה שהם חילקו כשישנתי, שגם אותו שכחת לציין.

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. זכרתי שהיה משהו, אבל לא זכרתי שזה היה דג.
      2. זכרתי, אבל בשלב הזה בדיוק מיהרנו למבחן שלך ואח"כ שכחתי מזה כשחזרנו.

      עדכנתי. תודה.

      אני לא זוכר נשנוש ממש, אבל היו כל מיני קרקרים/קרטונים.

      מחק