יום שבת, 9 ביוני 2012

מסעדת Pancake Corner / Satellite Sports Café - ביקורת


כאשר היינו ב-Leidseplein חיפשנו מקום אותנטי לאכול בו. למרות מגוון המסעדות באזור לא הצלחנו למצוא מקום כזה לאכול בו ארוחת צהריים קלילה. אולי כי לא כ"כ היה ברור לנו מה התשובה לשאלה "מה זה אותנטי?". כך קרה שלמרות מספר ביקורות רעות על "Pancake Corner" ב-TripAdvisor ואולי בגלל הסתמכות על ההנחה השגויה:
פנקייק זה
+
"Pancake" זה חלק
מסעדה
מאכל הולנדי
משם המסעדה
אותנטית
שקלנו את "Pancake Corner".

בין הביקורות שקראנו היו:
"Lousy! Terrible! Yuk!" -Lilly Z
"That's not a pancake!" -DanoCanada
אבל למה שניתן לזה לעצור בעדנו? מכיוון שחיפשנו מקום לא מעט זמן העדפנו להניח שמדובר באנשים קנטרניים ולהתלות בביקורות חיוביות אחרות (דווקא היו הרבה, איכשהו, אפילו שהציון הכללי היה בינוני). נכנסנו למקום שהזכיר לי מעט מספר מקומות בארה"ב שהקרינו בהם משחקי פוטבול תמידית. השירות היה בסדר וקיבלנו יחס מהמלצרית די מהר. התפריט היה מודפס על ניירות ששימשו כמפת השולחן. עליהן היה כתוב גם Satellite Sports Café מה שהיה קצת מבלבל כי חשבתי שלמקום קוראים Pancake Corner. מאוחר יותר קראתי שכנראה מקומות פינתיים כאלה קוראים לעצמם Pancake Corner, אבל זה לא חייב להיות שם המקום.

ורד חיפשה משהו בריא (אז למה חיפשנו מקום אותנטי?!) ואני חיפשתי חוויה קצת יותר מקומית. כך, לאחר התלבטות, ורד לקחה סלט טונה ואני, שלא ידעתי באיזו חוויה הולנדית לבחור, לקחתי צ'יפס וסיכמתי איתה שאח"כ נחלוק פנקייק. בכל זאת, המקום מגדיר עצמו כ-"Pancake Corner". כמובן שנותר לי לבחור בין פנקייק בהגשה הקלאסית עם אבקת סוכר או פנקייק עם שילוב מתוחכם קצת יותר של תוספות מתוקות או מלוחות. בחרנו בפנקייק הקלאסי כדי להתחיל מהבסיס.

אני לא נוהג לאכול צ'יפס כזה בארץ כי זה מטוגן בשמן עמוק (פעמיים!), אז אני לא יודע אם דעתי בנושא מספיק מלומדת. קראתי על מקומות יותר בטוחים לאכול בהם צ'יפס, אבל הצ'יפס כאן היה טוב מאוד, לטעמי. ההולנדים אוכלים אותו בדר"כ עם מיונז, שאני לא כ"כ אוהב. לרוב אני דוגל בכך שצ'יפס צריך להאכל עם מלח או קטשופ, אבל השילוב היה די טוב. יכול גם להיות שזה לא היה מיונז פשוט אלא סוג של איולי. בכך סימנתי V על אחד הדברים שצריך לאכול בהולנד (וגם לא חזרתי עליו).

הסלט של ורד היה לה בסדר, לטענתה. לפחות כך היא רוצה שאאמין.


בזמן שאכלנו ורד הבחינה במשהו זז על הרצפה. אני לא ראיתי כלום. אח"כ היא שוב ראתה את זה, או שאולי עלי לומר "אותו", זז. לי לקח קצת יותר זמן אבל אח"כ גם אני ראיתי את העכבר הזה שדווקא לא נראה מאיים. הוא כל הזמן התרוצץ בין השולחן שלידנו לחור שבחיבור בין הקיר לרצפה (שדווקא לא היה בצורת קשת כמו בסרטונים מצויירים של "טום וג'רי"). היה לנו נח להניח שהוא פשוט נכנס מבחוץ ברגעים האחרונים ולא לחשוב שהמשפחה שלו גרה שם כבר שלושה דורות (מאז סבא מייטי עלה מ-Mouseville). מאוחר יותר קראתי באינטרנט מספר דברים קשים נוספים על המקום הזה אבל אומרים לא להאמין לכל מה שקוראים באינטרנט. לפחות נראה כאילו במסעדה מנסים לפתור את הבעיה:
Photos of Pancake Corner, Amsterdam
הצד השני של החתול בעמוד של Pancake Corner באתר TripAdvisor (משם התמונה)
כאשר הגיע הפנקייק, ציפתה לנו הפתעה נוספת. הפנקייק לא היה מה שמכונה בישראל "פנקייק הולנדי" (שנראה כמו פנקייק קטן ותפוח במרכזו) אלא יותר דומה לקרפ או מופלטה. אנחנו ציפינו לקבל הרבה "פנקייקים הולנדיים" קטנים שבזקו מעליהם אבקת סוכר. מה שקיבלנו היה דומה לקרפ דק עם חמאה, שומני מדי לדעת ורד, ללא כל תוספת מעליו. בטח זה מה שגרם ל-DanoCanada המסכן לכתוב את מה שכתב.
פנקייק אמריקאי, כמו שמכירים
בישראל
פנקייק הולנדי, לא כמו שמכירים
בישראל
"פנקייק הולנדי" לו ציפינו, כמו שמכירים
בישראל
על השולחן היתה אבקת סוכר שפיזרנו לבד. היו גם שני סוגי סִירוֹפּ (שִׁירוֹב, בעברית; Stroop, בהולנדית). אחד מהם היה סירופ המוגדר כ"סירופ סוכר - המקורי" ועשוי מסלק סוכר, לא שברור לי מה זה אומר כי סירופ בהגדרה מכיל סוכר. השני, אם אני זוכר נכון, היה סירופ קרמל - וגם זה קצת מוזר כי קרמל זה סוכר קצת שרוף. שניהם היו די טעימים, אני לא זוכר איזה יותר מהשני, אבל נראה לי שסירופ מייפל יותר טעים. הפנקייק הזה היה נחמד, אבל לא משהו מלהיב בכלל. הפנקייק האמריקאי, המוכר יותר בארץ, טעים יותר. את האמון בפנקייק ההולנדי עוד לא איבדתי ואחפש צידוק לכך במקום אחר.

כדי לסכם את החוויה ולבאס אתכם שקראתם את כל זה כאשר הפואנטה חיכתה כאן כל הזמן:
  • סלט טונה בסדר
  • צ'יפס טעים
  • פנקייק שומני גדול ודק שטעים פחות מזה שבארץ
  • יש עכבר
  • לא חלינו
והמחיר? לא כ"כ נורא, אבל אולי קצת יותר מכמה שזה היה עולה בישראל:


Satellite Sports Café, Leidseplein 11, Amsterdam
אתר המסעדה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה